pondělí 30. listopadu 2015

Wishlist of books

      Dneska jsem se rozhodla udělat článek o knihách, které mě zaujaly a chtěla bych si je v blízké době pořídit. Nikdy jsem nebyla velký čtenář už jen kvůli tomu, že jsem byla dyslektik a čtení pro mě bylo doslova peklo. Co čtení to hodina pláče a nakonec spánek vyčerpáním.
Párkrát sem jako malá měla záchvěvy, že mě to čtení bavilo, protože jsem měla dobrý knížky, ale zase mě to rychle přešlo.
     Až cca kolem 18 let kdy se mi do ruky dostala celá Twilight Sága, tehdá né moc známá. První dva díly jsem přečetla jedním dechem další dva už mě tak moc nebavily, každopádně to ve mě probralo čtenářské nadšení, které mě drží do teď :D. Nemám nějaký vyhraněný žánr, který čtu, když mě knížka zaujme tak ji přečtu ať je to román nebo detektivka.
     Za poslední dva roky jsem si hodně oblíbila knížky od Doreen Virtue a Jo Nesba  u jeho detektivek jsem schopna sedět celý večer, nikdy mě neomrzí.
      Upřednostňuji spíš knihy vázané ač mám doma i čtečku knih tu jsem spíš hodně používala když jsem bydlela v Brně, ale knížce se to prostě nevyrovná.


     Chvilku jsem studovala tradiční čínskou medicínu a hodně se zajímám o harmonizaci těla, bylinky, masáže atd. proto jsem byla mile překvapena když mi domu přišel katalog ve kterém měli v akci reflexokologii, bylinky a stopy duše. 
      Zázračný úklid :D nebudu vám lhát jsem neskutečný bordelář a tajně doufám, že tato kniha mě naučí rychle a efektivně uklízet :D jinak už nevím co si se sebou počnu :D
      Proč mrkev miluje rajčata tato kniha spíš bude darem pro mou sestřenici, která je vášnivá zahradnice ale uvidím až ji prolistuji třeba to ve mě vzbudí větší zahrádkářské nadšení.
      František papež chudých ...no co k tomu říct našeho nového papeže miluju a proto tato kniha. Jsem věřící, ale ne tak jako, že bych musela chodit do kostela apod. Abych pravdu řekla Vatikán a církev jako takovou neuznávám a jak já říkám nevím v co a nebo v koho věřím, ale věřím, že něco mezi nebem a zemí je i že nějakého anděla strážného mám :-)
      Kdo chytá v žitě u této knihy mě zaujala její anotace: Příběh vyprávěný sedmnáctiletým Holdenem Caufieldem je vlastně popisem necelých tří dnů jeho cesty domů předvánočním New Yorkem, kdy se Holden konfrontuje s řadou lidí (spolužáci, venkovanky ze Seattlu, prostitutka a její pasák, rodiče, učitel...). Více než putováním prostorem je tato cesta však spíše putováním od nevinnosti k vědoucnosti, od sebe-neznalosti k sebeuvědomění, od izolace k pocitu sounáležitosti s okolním světem. Černý humor, jímž je tento svět nazírán, je jednou ze zbraní proti němu: člověka, který není schopen se světu smát, brzy jeho zoufalství zahubí. Jsem milovnice sarkasmu a černého humoru tak pevně doufám, že to bude zábavné čtení.
      Snídaně u Tiffanyho na tuto knížku už jsem koukala delší dobu no jelikož kolem ní byl pak jednu dobu strašný rozruch tak jsem od toho ustoupila. Nevím proč, ale když je kolem něčeho davové šílenství zásadně to nekupuji, nečtu a ani nesleduji protiví se mi to :D šílenství pominulo a tak si říkám proč to nezkusit.
     Betonová zahrada jo tak na tuto knížku jsem taky zvědavá její anotace byla velice poutavá: Čtyři nedospělí sourozenci se po smrti rodičů rozhodnou žít sami a po svém v rodinném domě uprostřed takřka opuštěné příměstské zástavby. Čas peskování a výchovných opatření vystřídala volnost, místo svazujících povinností je teď důležitější hra – hra na dospělé.
A to by bylo z mého wishlistu vše.
Pokud jste si teď taky pořídili nějakou dobrou knihu, která stojí za přečtení určitě mi dejte vědět dolu do komentářů.
Pac a pusu 
vaše Moňa
 

4 komentáře:

  1. Mě ted nejvíc láká kniha Coco Chanel pohled z blízka :) Knihy, které si přeješ neznám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dneska sem tu Coco Chanel držela a píšu si ji do seznamu :-D

      Vymazat
  2. Zrovna teď jsem celkem nadšená z knihy Rudá královna :) Na mém blogu na ni můžeš najít recenzi http://the-power-of-books.blogspot.cz/2015/12/ruda-kralovna-recenze-ve-skole-jsme-se.html?m=1
    Jinak se mi moc líbí, že čtení nevzdáváš i přes dyslekcii :))

    OdpovědětVymazat